Aşk Risottosu

IMG_8260

Pril ile Sevgililer Günü'ne Özel Lezzet Atölyesi'nde hazırladığımız bir diğer tarif de risotto idi. İzmir'den İstanbul'a doğru yol alırken hazırlayacağımız menüde neler olacağını tahmin etmeye çalıştık ve yol boyunca Pembe Kekik'im "keşke risotto olsa" dedi. Temiz kalpli Pembe Kekik'imin dileği gerçek oldu. Doors Akademi'ye gidip menüde risottoyu görünce İzmir ekibi olarak yüzümüze bir gülümseme yayıldı :)

Daha önce risotto yapmamıştım hiç, açıkçası yememiştim de... Bizim mis gibi tereyağlı pirinç pilavımız varken İtalya'nın lapa pilavına ne gerek var gibi bir önyargım vardı :) Ama kendi mutfağımıza sahip çıkmakla birlikte yeni tatlara da açık olmak lazım. Ben hazırladığımız risottoyu çok beğendim doğrusu, içine bu kadar krema, sebze suyu ve parmesan gibi malzemeler giren bir yemeğin lezzetsiz olması da beklenemezdi zaten. 

Biz risottomuzu fırınlanmış çeri domates ve taze krema ile sunduk, bir de yanına taze baharat marineli ızgara bonfile hazırladık ki onun tarifi de bir sonraki yazıda yer alacak. O günkü çalışma arkadaşım İsmet'le (Leezet Kahvesi) birlikte hazırladığımız Sevgililer Günü konseptine uygun kalpli sunumumuz sizce de çok hoş olmamış mı?

cats Malzemeler:
  • 500 gr siyah pirinç
  • 1 su bardağı beyaz şarap (isteğe bağlı)
  • 4-5 yemek kaşığı zeytinyağı
  • Yarım kuru soğan
  • 150 gr tereyağ
  • 150-200 gr toz parmesan peyniri
  • 1 tatlı kaşığı deniz tuzu
  • Karabiber
  • 100 gr çeri domates
  • 3 dal taze kekik
  • 3 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 250 gr krema
Sebze suyu
  • 3 dal kereviz sapı
  • 2 adet havuç
  • 1-2 sap pırasa
  • 1 sap rezene
  • 2 dal biberiye
  • 2 dal taze kekik
  • 2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 2 lt su
Yapılışı:
  • Sebze suyunu hazırlamak için tüm sebzeleri yıkayın, doğrayın.
  • Isıttığınız tencerede zeytinyağı ile sebzeleri hafif kavurun, üzerine suyu ekleyin.
  • Kaynama noktasına geldikten sonra altını kısıp 30 dakika kadar pişirin, sebzeleri süzün.
  • Olabildiğince küçük doğradığınız soğanları zeytinyağında orta ateşte kavurun.
  • Üzerine pirinci ekleyip (pirinci yıkamyoruz) 3-4 dakika daha kavurun. Şarabı ekleyip iyice çekene kadar kavurmaya devam edin.
  • Sıcak sebze suyundan birer kepçe ekleyip pirincin suyunu çekmesini bekleyerek karıştırmaya su çektikçe eklemeye devam edin.
  • Pirinçler pişmiş kıvama geldiğinde (pirinci kavurmaya başladığınızdan itibaren yaklaşık bir saat) tenceredeki risotto sulu kıvamda kalmalı.
  • Tereyağı ve parmesanı ekleyin.
  • Çeri domatesleri zeytinyağı, deniz tuzu, taze kekik ile 180 derece fırında 8-9 dakika hafif yumuşayana kadar fırınlayın.
  • Servis ederken tabağa koyduğunuz risottonun üzerine 2 yemek kaşığı krema ve fırınlanmış çeri domatesleri koyup süsleyin.

Yorumlar

  1. Egecim, bu ne güzel tabak böyle...Kesinlikle denemek isterim. Ellerinize sağlık.
    Aşkınız daim olsun.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. Çok güzel bir tabak... Sunum harika.

    YanıtlaSil
  3. Ben de daha önce denemedim merak ettim yapayım.

    YanıtlaSil
  4. Bundan sonra risotto deyince bu etkinliği hatırlayacağız herhalde. Çok güzel bir gündü. Fotoğrafta bir harika. Ellerinize sağlık. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle hiç unutmayacağım, temiz kalpli ablacım :)

      Sil
  5. Müberra çok özendim bu tarifi çok merak ediyorum bir öğlen yapsakda yesek diyorum nasıl olur acaba?

    YanıtlaSil
  6. Bu tarifi çok merak ediyorum bir öğlen yapsakda yesek diyorum nasıl olur acaba?

    YanıtlaSil
  7. merhaba sayfanız öyle güzel ki resimler bir çatal atılıpta yenecekmiş gibi yakın:) sizi takibe aldım bende sayfama beklerim sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim :) İzmir'den de sevgiler.

      Sil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Fırında Akya Balığı

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak