Bahar Pilavı



Baştan söylemeliyim ki bahar pilavı adlandırması bana ait :) Bu lezzetli pilavı Ayfer Teyze'de yediğimde adı aklımda Buhara Pilavı olarak kalmıştı. Tarifi not aldığım deftere ise Büryan Pilavı olarak kaydetmişim :) Acaba adı hangisiydi derken bu pilava "bahar pilavı" adını yakıştırdım. Önemli olan adı değil tadı değil mi? :)

Bu pilav da Ayfer  Teyze'nin sofrasındaki favori lezzetlerden biriydi. Hamur işlerindense böyle makarna/pilav tarzı yiyecekler ya da salata/meze türleri çay saatleri için daha ilgi çekici oluyor bana göre. Hele ki kilo kontrolüne daha çok özen gösterilen yaz arefesinde...

Malzemeler:

  • 1 adet kuru soğan
  • 2-3 yemek kaşığı sıvı yağ
  • 1-1,5 bardak pirinç
  • 2 parça tavuk eti (but kısmı olabilir)
  • 4-5 adet yeşil soğan
  • Taze nane
  • Tuz
  • Sıcak su

Yapılışı:

  • Önce tavuk haşlanıp etleri ayrılır.
  • Ayrı bir yerde yemeklik doğranan soğan sıvı yağ ile kavrulur.
  • Ardından yıkanıp suyu süzülmüş pirinç eklenir ve beyazlaşana kadar kavrulur.
  • Pirince uygun miktarda kaynar su eklenir.
  • Haşlanmış tavuk, doğranmış taze soğan ve nane, tuz da ilave edildikten sonra kapağı kapatılıp pişirilir.

Yorumlar

  1. Bence de tadı.nefis görünüyor.Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  2. Canım Ege'm nefis iştah açıcı görünüyor.Taze soğan ve nane çok severim bunları ellerine sağlık olsun .Sevgilerimi yolluyorum

    YanıtlaSil
  3. Ot girince daha lezzetli oluyor ya, hem de renk geliyor, ellerine sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Tazecik otlarla nasılda lezzetli olmuştur:)) Pişerken ev mis gibi kokmuştur Ege'ciğim, ellerine sağlık olsun.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
  5. Sporcular içinde güzel bir besin kaynağı, pirinçteki kalori değeri aktivite sırasında enerjiye dönüşeceğinden uzun antrenmanlar için idealdir. Hele ki böyle lezzetli yapılırsa, her etkinlik keyfe dönüşecektir

    YanıtlaSil
  6. Tavuklu pilavı da çok severdim, bu ondan da leziz görünüyor. Yemek yapmayı yeni yeni öğrenen biri olarak, biraz tuhaf kaçacaksa da bir soru sormak istedim: tavuklar ve yeşillikler pilav suyunu çektinden sonra mı eklenecek önce mi?
    Elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  7. Sorunuz hiç tuhaf değil, ben detaylı yazmamışım :) Pirinçleri kavurup suyunu verdikten sonra tavukları ve yeşillikleri de ekliyor ve birlikte pişiriyoruz.

    YanıtlaSil
  8. Görüntüsü çok güzel, ye beni der gibi duruyor.
    birde en çok mevlüt pilavları çok güzel olur nedense o tadı başka yerde bulamam sanki.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak