Kıymalı Kaparili Börek

börek 2

Bu böreklerin fotoğrafını mart ayındaki Sofra dergisinin kapağından gördüğümden beri denemek aklımdaydı. Görünümü karnıyarık böreğine benziyor. Tadı özellikle sıcakken oldukça nefis. Milföy hamuru ile yapıldığı için oldukça pratik. Kullandığım milföyün çok kabarması ve yağ kokmaması da böreğin lezzetini artırdı. Milföy kullanarak farklı ve şık bir sunum yapmak isterseniz bu böreği tavsiye ederim.

börek 1

Malzemeler: (10 adet)
  • 10 adet milföy hamuru (ben İglo Milföy Hamuru kullandım)
  • 3 çorba kaşığı kapari
  • 250 gr kıyma
  • 2 çorba kaşığı tereyağı
  • 1 adet soğan
  • 1 tatlı kaşığı biber salçası
  • Tuz, karabiber
  • 1 adet yumurta
  • Çörekotu
Yapılışı:
  • Milföy hamurlarını oda sıcaklığında 15 dakika bekletip yumuşamalarını sağlayın.
  • Diğer taraftan kıymayı bir tavaya alıp suyunu salıp çekene kadar kavurun.
  • Üzerine tereyağı ve yemeklik doğranmış soğan ekleyip kavurun.
  • Salça ve kapariyi ilave edin.
  • Tuz ve karabiber ekleyin, birkaç dakika daha kavurup ocaktan alın.
  • Milföy hamurlarının ortasına harçtan koyun. Kenarlarını ortaya toplayıp rolu yapın.
  • Börekleri yağlı kağıt serilmiş bir fırın tepsisine ek yerleri alta gelecek şekilde yerleştirin.
  • Üzerlerine çırpılmış yumurta sürüp çörekotu serpin.
  • Böreklerin ortasına bıçakla içindeki harç görünecek şekilde boydan birer çizik atın.
  • Önceden ısıtılmış 180 derece fırında üzerleri kızarana kadar pişirin.

Yorumlar

  1. kaparili hiç denemedim ama müthiş lezzetli bir börek olduğu kesin ellerine sağlık sevgiler...

    YanıtlaSil
  2. Canım kapari hiç kullanmadım ama börekler harika
    ellerine sağlık öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Börekler nefis görünüyor ,kapari güzel fikir, ellerine sağlık ,sevgiler
    Tülay

    YanıtlaSil
  4. Müberra'cım dediğin gibi çok şık bir görünümü var. Ellerine sağlık, iyi h..aftalar

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım. Böreklerin de sunumun da harika

    YanıtlaSil
  6. Nefis bir tarif olmuş canım. İGLO Milföyler herzamanki gibi puf puf kabarmışlar:))

    Ellerine sağlık canım
    Tarifinin linkini aldım
    Sevgiler

    YanıtlaSil
  7. nefis gözüküyor ellerine sağlık kapariyi birkaç kez denedim ama henüz alışamadım bir daha denemeli : )

    YanıtlaSil
  8. Suzan, çok teşekkürler.

    Derya abla,kapari özellikle soslara lezzet katıyor, tavsiye ederim :)

    Gülenay, çok teşekkürler canım.

    Tülay hanımcım, çok sağolun.

    Nilgüncüm, sana da iyi hafta sonları canım :)

    İsmetcim, çok teşekkürler :)

    Tijencim, gerçekten İglo'nun milföyü çok farklı tanıştırdığın için teşekkürler :)

    Mine, bir de soslarda, salata ve pizza da dene bakalım belki seversin :)

    YanıtlaSil
  9. bir izmirli olarak İzmirli yeni bir blog arkadaşı edinmek çok güzel..uzun zaman sonra tekrar aralıklı da olsa blog yazılarıma blogcudan sonra blogspotta devam ediyorum, buluşmalarınızı da kaçırmışım:((( bir kapari aşığı olarak bu börek beni acayip etkiledi, acayip denemek istiyorum, ellerine sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
  10. Cincinsfikirli, ben de bir hemşehrimi daha tanıdığıma sevindim, sonraki buluşmalarda görüşürüz umarım, sevgiler.

    YanıtlaSil
  11. kaparileriniz benden 100 adet kapari fidanı 1 lira

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak