Elmalı Kek


Keke olan düşkünlüğümden hep söz ediyorum biliyorsunuz. Bu yüzden gördüğüm farklı kek tariflerini denemeden geçemiyorum. Hele ki az malzemeli ve pratik ise... Bu tarifi de epey zaman önce Kitchen Art-İst'de görmüştüm ve hem fotoğrafı hem de "Mmmm kek" adı ilgimi çekmişti. Bir sürü denenecek tarif arasında nihayet sıra geldi ve denendi :) İyi ki de denemişim pişerken mutfağı mis gibi tarçın ve elma kokusu sardı. Yumuşacık dokusuyla yemesi çok keyifli oldu, tabii yanında bir bardak soğuk süt ile :) Tarif için arkadaşıma teşekkürler!


Tarifin kaynağında ölçüler gr. ile belirtilmiş ben de aynen aktarıyorum, tartısı olmayıp zorlanan olursa kaşık, bardak vs karşılıklarını yazabilirim.

Malzemeler:
  • 2 yumurta
  • 275 gr toz şeker
  • 200 ml ılık süt
  • 100 ml sıvı yağ
  • 200 gr un
  • 1 paket kabartma tozu
Üzerine:
  • 4-5 adet ince doğranmış elma
  • ceviz ve tarçın
Yapılışı:
  • Yumurta ve şekeri iyice çırpın, ardından sırasıyla diğer malzemeleri ekleyin. (sütün ılık olmasına dikkat edin)
  • Yağlanmış kalıba kek karışımını boşaltın.
  • Üzerine dilimlenmiş elmaları, ceviz ve tarçını ekleyin.
  • Önceden ısıtılmış fırında 175 derecede pişirin.

Yorumlar

  1. eline sağlık canım güzel olmuşş
    sevgilerimle..

    YanıtlaSil
  2. tam benlik bir tarif olmuş.ellerine sağlık canım.afiyetle.

    YanıtlaSil
  3. Elmalı-tarçınlı kekleri çok severim, lezzetli ve hafif görünüyor ,ellerine sağlık ,sevgiler...

    YanıtlaSil
  4. Canım elma ve tarçın kokusu burnuma geldi elleri
    ne sağlık.Sunumda harika öpüyorum.

    YanıtlaSil
  5. Ellerine sağlık canım çok severim elma tarçın ve cevizin uyumuyla birleşen lezzetleri olsada yesem:)

    YanıtlaSil
  6. bende bir kek severim :)))elmalılarada bayılırım ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  7. bende elma ve tarçın uyumuna bayılanlardanım.ellerine saglık.

    YanıtlaSil
  8. Elmalı tarçınlı kek, çok severim, kek olsun da nasıl olursa olsun gerçi... Ellerine sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  9. Bir keke elma-ceviz-tarçın üçlüsü girdiyse detayı hiç mühim değil. Hele ki sütle tüketilecekse, başka detaya gerek var mı? Ellerine sağlık Müberracım. Gerçekten de hmmm..kek...

    YanıtlaSil
  10. Mesajınız için teşekkür ederim:) Kek gerçekten mmmm görünüyor:) Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  11. KEK DE SNUMU DA HARİKA OLMUŞ ELLERİNE SAĞLIK,SEVGİLER

    YanıtlaSil
  12. Ellerinize sağlık benimde buna benziyen bir tarifim var gerçekten lezzetli oluyor sevgiler:))))

    YanıtlaSil
  13. Elmalı keki zaten çok severim. Sunumuna da bayıldım arkadaşım, harika görünüyor.
    Ellerine sağlık olsun, sevgiler:)

    YanıtlaSil
  14. Yemekbiraşk, çok teşekkürler :)

    Umutluhayat, umarım denersin :)

    Hepleziz, ben kekin her türlüsünü severim :)

    Derya ablacım, çok sağolasın.

    Aylincim, sana da yapayım :))

    Handecim, katılıyorum sana :)

    Eylem, o uyum önce pişerken etrafa yayılan kokuda hissediliyor, sonra da damakta tabii :)

    Aysel, benim gibi kek severler ne çokmuş :) Yorum için teşekkürler.

    Lezzetli somunlar, Serap ablacım çok teşekkürler güzel sözleriniz için.

    Tümay Hanımcım ben de yorumunuz için teşekkür ederim :)

    Anneanneninemekleri, çok teşekkürler, sevgiler.

    Evatolyesi, bakayım sizin tarifinize de :)

    Dokuzuncubulut, Aslı hanımcım güzel sözleriniz için çok teşekkürler.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak