İzmir'de Kahvaltı: Başar Balık&Steak


Son zamanlarda blogda en çok aranan konulardan birinin İzmir'deki kahvaltı mekânları olduğunu fark ettim. Ben hafta sonları evde kahvaltı keyfini tercih etsem de zaman zaman değişiklik arıyoruz. Bundan dolayı gittiğimiz kahvaltı mekânları hakkındaki izlenimlerimi sizlerle paylaşmaya karar verdim. Sizlere fikir vermesi açısından sadece beğendiklerimi değil, beğenmediklerimi ya da vasat bulduklarımı da yazacağım.

En son gittiğimiz yer olması dolayısıyla ilk yazımda Başar Balık&Steak'de yaptığımız kahvaltıdan bahsedeceğim. Güzelbahçe sahilinde yer alan Başar Balık&Steak adından da anlaşılacağı üzere et, balık ve deniz ürünleriyle ön planda. Sabahları ise Van kahvaltısı ile İzmir'de farklı lezzetler arayanlara hitap etmeyi hedeflemiş görünüyor.


Serpme Van kahvaltılarının içeriğinde 2 çeşit zeytin, beyaz peynir, otlu peynir, domates,salatalık, bal-kaymak, petek bal ve tereyağ, kavut, murtağa, lor, zeytinyağı, tahin-pekmez, reçel, sucuklu yumurta ya da kavurmalı yumurta var.

Van kahvaltısını yerinde tatma imkanım olmadı, ama çok meşhur olduğunu biliyorum. Dolayısıyla buradaki birkaç çeşit bence Van kahvaltısını tam anlamıyla temsil etmiyor, sadece tanıtmaya çalışıyor diyebilirim.


Van'ın meşhur otlu peyniri

Daha önce marketten alıp tattığım bu peyniri çok beğenmiştim, ama buradakinin tadını çok ağır buldum ve yemekte zorlandım. Belki de orjinali böyledir, markettekilerin daha yumuşak bir tadı vardır bilemiyorum.


Kavut

Kavutu ilk kez yedim, tadı az şekerli, bol tereyağlı helvaya benziyordu. Garsona içeriğini sorduğumda mısır unuyla yapıldığını söyledi. Tadını sevdiğimi söyleyebilirim.

Kahvaltıda kavut dışında beğendiğim bir başka şey de petek baldı -ki normalde yiyemem- aroması çok güçlüydü ve petek kısmı ağızda eriyordu.


Murtağa

Murtağa kavrulan yağ ve una yumurta eklenerek yapılan ve üzerine bal ya da reçel gezdirilerek yenen bir lezzet. Bana çok hitap etmedi.


Başar Balık&Steak iki katlı bir yer, altta daha küçük üst katta daha geniş bir oturma alanı var. Ayrıca sahil tarafında açık alanda da masalar var. Sahilde olması dolayısıyla pek çok masadan deniz manzarasının keyfine varılabiliyor.


Dekorasyonu sade ve ferah. İç mekanda en çok duvardaki çerçevelenmiş fotoğraflar ilgimi çekti.


Servis hızı iyi, güleryüz ve ilgi orta düzeyde.Başar Balık&Steak'de kahvaltı kişi başı 20 TL.

Sonuç olarak büyük beklentiler içinde olmadan giderseniz hoş vakit geçirebileceğiniz bir yer.
.
Adres:
Başar Balık & Steak Urla
Mareşal Fevzi Çakmak Blv. (Eski Çeşme Yolu) No:118 Güzelbahçe sahili Zeytinalanı Urla İzmir
(232) 766 15 00

Yorumlar

  1. Afiyetler olsun canım..kavut çok dikkatimi çekti benimde

    YanıtlaSil
  2. Canım afiyet olsun.İzmir'i çok merak ediyorum bu yaz kısmetse günü birliğinede olsa Allah izin verirse görmek istiyorum.Şunun şurasında Bursa-İzmir arası 5 saat:))mutlu hafta sonları öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. Kavutu ben Van'da yemiştim. çok güzel birşeydir. İnşallah buradada aynı lezzet vardır.

    YanıtlaSil
  4. 5 KİŞİ GİTSEK 100 LİRA YANİ .AÇIKÇASI OPARAYA EVDE EN AZ ON GÜN KAHVALTI YAPILIR HEMDE DAHA ZEVKLİ OLUR BENCE.SEVGİLER

    YanıtlaSil
  5. Vallahi ben kahvaltı konusunda çok seçiciyim. Tek geçtiğim bir yer var ki, o da ÖZDİLEK! Hem çocuklar, hem biz tıka basa doyuyoruz:) Manzara arıyorum derseniz birşey diyemem! Ama aradığınız herşey var. Sınırsız çay ve meyve suyu cabası. Fiyatı 13,90 idi. Zam gelmesiyse:) Ben kahvaltı sonrası alış-verişe, çocuklar oyun parkına daha ne diyeyim:))

    YanıtlaSil
  6. Müberracım; ben de ara sıra dışarıda kahvaltıya bayılırım, biz de Zeytinler' deki Tepe Kahve'yi çok severiz. İçinize sinsin canım benim..

    YanıtlaSil
  7. AFİYET ŞEKER OLSUN.
    İZMİR DE YAŞAYAN BİRİ OLARAK ASLINDA GEZİLİP GÖRÜLECEK ÇOK GÜZEL YERLER OLDUĞUNU SÖYLEYEBİLİRİM.PAYLAŞTIĞINIZ İÇİN DE TEŞEKKÜRLER.
    KAVUT'A GELİNCE ERZURUM YÖRESİNDE ÇORBASINI YAPARLAR.TOZ HALDE OLUR.BU ŞEKLİNİ HİÇ TATMADIM.
    SEVGİLERİMLE...

    YanıtlaSil
  8. Aylincim, çok teşekkürler, kavutu sen de beğenirsin diye tahmin ediyorum.

    Derya, ablacım umarım yazın gelirsiniz, ben de Bursa'ya gelmek istiyorum :) Güzel dilekleriniz için de teşekkürler.

    Aslı, eminim Van'da yediğin daha güzeldir :)

    Anneanneninemekleri, çok haklısınız size katılmamak mümkün değil :)

    Evli ve çocuklu, ben açık büfeden çok hoşlanmıyorum ama bir gün denenebilir, katkınız için teşekkürler :)

    Serap ablacım, orası da güzel haklısnız :)

    Cafe Portakal, ben de yorumunuz için teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  9. kahvaltı için en iyisini arayanlara TERECİyi öneririm ben her fırsatta gidiyorum gurmeler tarafından bu yılın en iyisi seçilmiş
    izmire gelen ünlü isimleri görme şansınızda var

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Fırında Akya Balığı

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak