21. Hediyelik Eşya Fuarı


Konak Belediyesi tarafından düzenlenen hediyelik Eşya Fuarı 21. kez İzmirlilerle buluştu. 17 Aralık'ta başlayan fuar 31 Aralık'a kadar gezilebilecek. 11.00-22.00 saatlerinde açık olan fuara giriş ücreti 1,5 Tl.
  
  

El işlerinden tekstil ürünlerine, takılardan gıda ürünlerine kadar geniş bir yelpazede pek çok ürünün sergilendiği fuara halkın ilgisi yoğundu.
 

  
  

  

  

Her yaşa ve her zevke uygun bir şeyler bulunabilecek fuarda yılbaşı için uygun hediye seçenekleri bulabilirsiniz.


Oyun alanının girişinde yer alan bu hatunla fotoğraf çektirmek 1,5 tl imiş bkz. sağ omzuna : )
 
Benim en çok ilgimi çeken kısım çocuk oyun alanı oldu. Daha doğrusu burada yer alan sergi... Bu sergide Oyuncak Müzesi'nden getirilen bazı parçalar ve yakında açılacak Mask Müzesi'nden maske örnekleri vardı.

 
Konak Belediye Başkanı Hakan Tartan'ın güzel hizmetlerinden biri de butik müzeler açma girişimi. Bu müzelerden ilki Ümran Baradan Oyun ve Oyuncak Müzesi'ydi. İkincisi ise Mask Müzesi olacakmış.

 

Oyun ve Oyuncak Müzesi Ocak 2010'da açıldı. Müzenin danışmanlığını İstanbul Oyuncak Müzesi'nin kurucusu, şair-yazar Sunay Akın yaptı. Konak Varyant'ta açılan müze 1850'lerden 1970'lere kadar olan döneme ait teneke, kağıt, plastik malzemelerden üreilmiş önemli oyuncak örneklerini barındırıyor. Her gün pek çok ziyaretçisi olan müze de çocuklara yönelik çeşitli etkinlikler de düzenleniyor (pandomim, yüz boyama, çeşitli oyunlar gibi)

Bu müzeden başka bir yazıda daha ayrıntılı bir şekilde söz etmek istiyorum. Siz müze hakkında daha fazla bilgi edinmek, hatta online gezmek isterseniz kendi sitelerini de ziyaret edebilirsiniz. İzmir'de yaşıyorsanız ve hala gitmediyseniz en kısa zamanda mutlaka gidin derim...
 
 
Oyuncak Müzesi'nden getirilen oyuncaklar beni geçmiş yıllara, kendi çocukluğuma götürdü...
 
 
 
 
 
 
 


Alsancak'ta açılacak olan Mask Müzesi'nde sergilenecek maskeler üç başlıkta kategorize edilmiş:
  • Tiyatro maskları
  • Ritüel masklar (dini, törensel)
  • Ülke ve kabile maskları (Endonezya, Avustralya Aborjin Maskları, Afrika vs.)
Türkiye'de bir ilk olacağı belirtilen bu müzenin açılışını merakla bekliyorum...

Sergiden çektiğim çeşitli maske örnekleriyle sizi başbaşa bırakıyorum...


 
 
 
 
 
 
 






 

Hem fuarlar şehri olan İzmir'de hediyelik eşya fuarını her yıl düzenledikleri için hem de butik müze açma girişimleri, kültürel ve sanatsal eğilimlere verdikleri önem için bir İzmirli olarak Konak Belediyesine teşekkürlerimi sunmak isterim.

Yorumlar

  1. Sevgili Ege,izmir'de meğer ne çok sanatsal,kültürel vb.organizasyonlar düzenleniyormuşta bizim haberimiz yokmuş,iyiki varsın iyiki böyle bir sayfa yapmışssın :)sevgiler.

    YanıtlaSil
  2. Yine göz alıcı bir fuar olmuş..Her bir kare ayrı bir güzellikte..İçim açıldı resmen..Konak Belediyesine ve size teşekkürler..Sevgiler..

    YanıtlaSil
  3. harika bir yayın olmuş keyifle okuyup izledim fotoları. ben hala gidemedimmmm:(

    teşekkürler canım sevgiler

    YanıtlaSil
  4. çok güzel oyuncaklar var,insanın oturup oynayası geliyor bakarken :)

    YanıtlaSil
  5. seneye inşallah, maskeler çok güzelmiş.

    YanıtlaSil
  6. Ne güzel olur fuarlar. Gezmeyi çok severim. Birkaç yıldır gidemiyorum, sayenizde gezmiş kadar oldum. El emeği olan hediyelikleri çok beğendim... Güzel yazı ve fotoğraflar için teşekkürler.

    Gönlünüzce geçireceğiniz güzel bir yıl dilerim...
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  7. Maşallah İzmirde ne kadar çok etkinlik var böyle:)
    Sevgilerimle:)

    YanıtlaSil
  8. hediyelik eşya fuarına girişin paralı olmasını anlayamadım doğrusu

    YanıtlaSil
  9. Ben de gittim çok beğendim. Bütün alışverişi bir arada çıkardım ve çok mutlu oldum. Tüm sevdiklerinle mutlu yıllar senin olsun..

    YanıtlaSil
  10. Mutlu yıllar dileriz :)ipek ve ece

    YanıtlaSil
  11. Prenses Ece, güzel sözleriniz için çok teşekkürler :)

    Damak Tadı, çok teşekkür ederim, bizden de sevgiler...

    Örgüçamtam bugün son gün umarım gidebilirsiniz :)

    Dokuzuncubuult, çok teşekkürler her zamanki gibi motive edici yorumunuz için :)


    Melikecim bence de :)

    Aslı, maskelerin daha fazlasını müzede görebileceğiz sanırım.

    Evatolyesi, bunlar sadece benim gidebildiklerim :))

    İrma, kalabalığı bir görsen... Parasız olsa nasıl olurdu düşünemiyorum...

    Nilgün, çok teşekkürler sana da mutlu yıllar...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Fırında Akya Balığı

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak