Nişastalı Kek


Hep söylediğim gibi en sevdiğim hamur işlerinden biri kek. Sabah kahvaltıda sütle, öğleden sonra çayın yanında akşam yemekten sonra da tatlı niyetine yiyebilirim :) Hal böyle olunca sık sık farklı tariflerle kek pişiyor bizim evde. Bu kek de içindeki nişastanın etkisiyle pastanelerde satılan kekler gibi oluyor. Dokusu pudingli keke benziyor. Sade, kakaolu ya da farklı iç malzemelerle zenginleştirebilirsiniz.

Malzemeler:
  • 3 yumurta
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı sıvı yağ
  • 1/2 su bardağı süt
  • 1/2 su bardağı mısır nişastası
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Yapılışı:
  • Yumurta ve şeker çırpılır.
  • Sıvı yağ ve süt, ardından da kuru malzemeler (elenerek) eklenir.
  • İstenirse içine üzüm, ceviz gibi malzemeler katılır.
  • Yağlanmış kalıba dökülür ve 170 derecede pişirilir.

Yorumlar

  1. ellerine sağlık canım.keke bende asla hayır diyemem

    YanıtlaSil
  2. Nişastalı kurabiye yaptım ama kek hiç denemedim çokta hoş görünüyor ellerine sağlık Egeciğim sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Dokusunun pudingli keke benzediğini söylemişsin, pudingli keki deneyen ve çok beğenen biri olarak bununda harika bir lezzet olacağını düşünüyorum, hemde malzemeler her evde her zaman bulunabilecek şeyler..haftasonuna iyi olmuş bu tarifin. ellerine sağlık canım..

    YanıtlaSil
  4. Ellerinize sağlık, bu nişastalı keki mutlaka deneyeceğim bende. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. nişasta enteresan geldi bana bu kekte çok daha farklı bir kıyırlıkta olmuştur
    ellerine sağlık
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  6. Kek benim de vazgeçilmezlerimdendir. Nişastalısını denemedim, sıraya alayım... Ellerinize sağlık, sevgiler...

    YanıtlaSil
  7. Dokusu farklı bir kek olmalı nişastalı kek. Ellerinize sağlık...

    YanıtlaSil
  8. merhaba! bu keki denedim ve süper oldu ellerinize sağlık..

    YanıtlaSil
  9. Umutluhayat, sen de bendensin :)

    Minecim denersen memnun kalırsın diye tahmin ediyorum :)

    Melikecim, bunu da dene bence :)

    Serap, sonucu bize de bildir olur mu :)

    Yemekbiraşk, aynen kıyır kıyır :)

    Aysel, umarım beğenirsin :)

    Nazlı, evet farklı bir kek, denemeye değer bence :)

    Elif, beğenmene sevindim :)

    YanıtlaSil
  10. nasılki acep??? denenecekler arasına aldım
    ellerine sağlık canım

    YanıtlaSil
  11. Nişasta kullanarak yaptığım birkaç kek tarifim var, gerçekten keki çok güzel yapıyor. Görüntüsü harika, eminim tadı da öyledir. Ellerine sağlık sevgili Ege:)

    YanıtlaSil
  12. Hande dene bence de :)

    Aslıcım, çok teşekkürler :)

    YanıtlaSil
  13. bunu denedim canım ama evde mısır nişastası yoktu buğday nişastası kullandım bu nedenle unu fazla gelmiş gibi oldu kolay ufalandı ama lezzeti güzeldi demek tarif dışına çıkmamalı:)

    YanıtlaSil
  14. Eline sağlık canım, eminim güzel olmuştur :)

    YanıtlaSil
  15. az önce yaptım çok lezzetli oldu. sayenizde bir sürü övgü aldım. tarif için teşekkürler...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak