Kızılcık Şurubu

 
Geçen hafta pazarda kızılcık gördüm, onlarla bir süre bakıştık :) alsam mı alsam nasıl değerlendiririm düşünüp yola devam ettim. Bu ayki Sofra dergisinde kızılcık şerbetini görünce tekrar aklıma düştüler ve hemen pazardan alıp aynı gün bu şerbeti kaynattım. Erik, vişne gibi hafif mayhoş bir tadı var, ama ikisine de benzemiyor. Kokusu ve lezzeti kendine has... Bu arada şerbeti kaynatmadan önce kızılcığın tadına baktım ve lezzetli bir meyve olduğunu görüp bu zamana kadar hiç tatmadığıma hayıflandım.
 
Çekirdekli bir meyve olduğu için kaynattıktan sonra püresini çıkarma işi biraz zahmetli ama bence değer... Ben geleneksel lezzetlerimizin unutulmasına çok üzülüyorum. Kızılcık deyince aklıma "kan kusup kızılcık şerbeti içmek" deyimi ve "kızılcık sopası" tabiri geliyor. Zamanla belki onlar da kaybolacak. Oysa ki kızılcığın tarhanadan tutun da marmelata, reçele, şuruba, şerbete kadar bir sürü şeyi yapılabiliyor. Gönül ister ki bu lezzetler sonraki nesillere de geçsin... Sadece adıyla değil aynı zamanda tadıyla...
 
 

 
Malzemeler:
  • 2 su bardağı kızılcık      (ben 1 kg/7 su bardağı kullandım)
  • 1,5 su bardağı su          (ben 5 bardak su kullandım)
  • 1 su bardağı toz şeker   (ben 3 su bardağı şeker kullandım)
  • 2 damla limon suyu

Yapılışı:

  • Kızılcıkları yıkayıp tencereye alın.
  • 1 su bardağı soğuk su ekleyip kaynatın.
  • Soğuduktan sonra süzgeçten geçirip çekirdeklerini ayırın.
  • Yeniden tencereye alıp yarım su bardağı soğuk su ve toz şeker ilave edip kaynatın.
  • Ocaktan almaya yakın limon suyu ekleyin.




  • Sıcakken kavanozlara koyup kapağını sıkıca kapatın, ters çevirip soğumaya bırakın. (bir gece yerinden oynatmadan bu şekilde bırakın.)
  • Şurup yapacağınız zaman 1 su bardağı şurup için 1 çorba kaşığı kızılcığın üzerine arzuya göre sıcak veya soğuk su ekleyip karıştırın. (ben bardağın dibine 2 parmak kadar şurubtan koyup üzerini suyla tamamlıyorum)
  • Şerbeti soğuk hazırladığınızda servis ederken buz ekleyebilirsiniz.
   
Not:
  • Ben kalan kızılcık püresini atmaya kıyamadığım için bir kısmını çok az şeker ve yoğurtla karıştırıp yedim, lezzetli bir meyveli yoğurt oldu. Bir kısmını da buzluğa attım muhallebi ya da sütlü bir tatlı yaptığımda değerlendirmeyi düşünüyorum. 
 

 

Yorumlar

  1. Kadir gecesi bu gece.Gecenin kadrini bilenlerin gecesi.Kadri büyük bir kitab, kadri büyük bir meleğin diliyle kadri büyük bir elçinin eliyle kadri büyük bir ümmete indirildi bu gece. Farkında mısın kadrin ne kadar yüksekte. Farkında mısın hatırın ne kadar el üstünde. Haydi, durma, varlığını dilinin ucuna taşı!
    Dua dua göğe yürü..Haydi, durma, hasretlerini nefeslerine taş.Dua dua göğe yürü..

    Kadir gecemiz mübarek olsun gülüm..
    Bu arada içecek enfes görünüyor!
    Renge bakın maşallah..! :)

    YanıtlaSil
  2. Cafe Pepela, çok teşekkürler, hayırlı kandiller.

    YanıtlaSil
  3. çok lezzetli çok şifalı bir içecek
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. ay buz gibi ne güzel olurdu şimdi.ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  5. Yemekbiraşk, haklısın...

    Neşeli günler, sıcaklarda hakikaten iyi oluyor...

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak