İzmir'de Bir Meksika Restoranı: Tex Mex

Gurmemiz bizi dünya mutfaklarında gezdirmeye devam ediyor, güzel bir Hint restoranı olan Taj Mahal'den sonra sırada şimdi de Meksika mutfağının örneklerini sunan Tex Mex var. Sizi gurmemizin bu keyifli yazısıyla başbaşa bırakıyorum.
***


Yemek, insanlık tarihinin geçmişten günümüze ihtiyaçlarının başında geliyor, yemeği kültüre dönüştürme ise toplumun tarihi ve çeşitliliği ile doğrudan ilgili. İzmir gibi bir yerde yaşıyorsanız bu kültürel çeşitliliği yemeklerde de görmeniz mümkün, bu da İzmirliler ve Egeliler için bir şans diyebiliriz. Bu gün sizlerle kültürel çeşitliliğini yemeklerine güzel bir şekilde yansıtmayı başarmış İzmir’in özel mekanlarından Tex Mex’den bahsedeceğiz. İspanyolların ve Kızılderililerin Texas ve New Mexico’da ortaya çıkardıkları bu yemek kültürü Meksika yemeklerinin de başlıca lezzetlerini oluşturuyor.

 

Yakın bir zamanda İzmir'de açılan Tex Mex, farklı lezzetleri arayanların başlıca gözde yerlerinden biri olacak. Şehirden ayrı ama şehre bir o kadar yakın olan, manzarasıyla sizleri büyüleyecek bir mekân Tex Mex. Balçova otobanı üzerinde Limontepe semtine yakın bulunan restorana ulaşım -arabanız varsa- oldukça kolay.

 

Restoranın ambiyansı güzel olmakla beraber, özellikle bahçesi ve belli akşamlarda yapılan canlı performanslar ortama ayrı bir güzellik katıyor.


Bu restorandaki başlıca lezzetlere gelince, ilk defa geliyorsanız muhakkak fajitalarını denemelisiniz, soslarıyla beraber hoşunuza gideceğini tahmin ediyorum. Günümüzde birçok yerde fajita yapılmakla beraber bu yemeği yerinde yemek gerçek lezzeti tatmanıza katkı sağlayacaktır. Chicken Quesidillas denemenizi önereceğim bir diğer lezzet, tadını unutamayacaksınız. Bu önerileri verirken bir hatırlatmada da bulunmakta yarar var yemekler ve soslar acılı ve baharatlıdır yedikleri konusunda hassas davranıp midesini düşünenler yemeden önce bir daha bu durumu gözden geçirmeliler.

Burritos Beef bizim dürüme benzeyen, tortilla ekmeğine sarılan jülyen kesilmiş biftek diyebiliriz, soslarıyla ağzınızda hoş bir lezzet bırakıyor. Bu güzel mekanda deneyebileceğiniz birbirinden güzel lezzetler var füme edilmiş etlerden tutun, ilk defa tadacağınız soslara kadar. Tatlı menüsü olarak çok zengin bir menü beklememek gerek kendine has tatlıları bulunmakla beraber önerebileceğimiz herhangi bir tatlısı bana göre bulunmamakta, yine de deneyip farklı lezzetlerin tadına varmış olursunuz.

Bu mekanla ilgili söyleyebileceğim, bahar aylarında ve yazın en keyifli zamanları diyebiliriz, bahçesinin keyfini ve Latin müziğinin o güzel ezgilerini doyasıya yaşayabilirsiniz, ayrıca canlı müzik günlerinde gitmenizi öneririm.

Fiyat olarak içecekler hariç kişi başı 30-40 Lira aralığında bu lezzetlerin tadına varabilirsiniz. Ambiyansı ve yaşattıklarıyla bu fiyatın bu güzel mekan için oldukça iyi olduğunu belirtmek gerekir.

Ambiyans       : 4 ****
Fiyat               : 4 ****
Lezzet             : 4 ****


Rezervasyon Tel         : 0232 2792352 – 0232 2792110
Adres                          : Balçova Otabanı, Limontepe Mevkii, Selway AVM Karşısı

Yorumlar

  1. Egeciğim aslında Tex Mex çok yeni değil sanıyorum 4-5 yıllık bir kez ilk açıldığında orada tatil dönüşü bir şeyler yiyelim dedik. Öğle saatlerindeydi iki masaya 1 saatte servis yapamadılar üstelik istediğimiz çok basit sandviç türü bir şeylerdi. Bu yetmiyormuş gibi bizden sonra gelen o zamanlar nlü bir basketbolcunun siparişini bizden önce getirip bizi bıraktılar oradan ne zaman geçsek hep hatırlarız bir daha da hiç gitmedim...

    YanıtlaSil
  2. fajitalar beni bitirdi. meksika mutfağı çok neşeli bir mutfak. genelde parti kıvamında lezzetler. güzel bir paylaşım olmuş. sevgiler.

    YanıtlaSil
  3. ah orada bende olsaydım..:)
    nefis ve nefis
    tabi Minenin söylediği şeylerde hiç hoş değil bende çok önem veririm ve bir daha ayağıma sokmam böyle bir şey başıma gelirse vede en kötüsü sessiz de kalamam giderken :)
    sevgiler..

    YanıtlaSil
  4. güzzel önerin için teşekkürler.meksika yemeklerine olan aşkım nedeni ile izmire ilk gelişimde gidilecektir.

    YanıtlaSil
  5. Tex Mex'e sık sık giderim beğendiğim bir restoran, özellikle latin müziği ezgileri ile izmir manzarası ve beraberinde gelen yemekler insanın mutlu olması için yetiyor, Mine hanımın yaşadığı talihsizliğe üzüldüm, ben genelde akşamları gidiyorum ve canlı müzik eşliğinde 2-3 saat kalıyorum servis noktasında bir sorun yaşamadım Mine hanım 12 dev adamın talihsizliğine uğramış, gitmediyseniz denemenizi öneririm.

    YanıtlaSil
  6. Meksika yemeklerini bende çok severim,afiyet olsun;)

    YanıtlaSil
  7. Öncelikle çok teşekkür ediyorum.Blogunuzda bannerime yer vermek istediğiniz için :) Bannerin kodunu facebook adresinize gönderdim.

    YanıtlaSil
  8. Yorumlarınız için çok teşekkür ederiz...
    gurme ve ben :)

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Fırında Akya Balığı

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak