Bezelye Çorbası


Bezelyenin tam da mevsimiyken pazardan aldım, ayıkladım, bir kısmını dondurucuya kaldırdım, bir kısmını da taze taze pişireyim dedim, klasik havuçlu,papatesli ya da kıymalı versiyonunu yapmasam ne yapsam derken çorba yapmak aklıma geldi. Bizim evde çorba her mevsim revaçta olduğu için sürekli farklı çorba tarifleri arıyoruz. Bu da o arayışla çıktı, belli bir tarif yoktu başlarken, kıvam versin diye patates, lezzet versin diye soğan ve sarımsak ekledim, en son tadına baktığımda bezelye tadı çok baskın belki tadanlar hoşlanmaz diye biraz süt ekledim ve ortaya bu tarif çıktı. Çorba tadanlardan tam not alınca buraya eklenmeyi hak etti :) Babamın anneme sen de öğren ben bu çorbadan isterim artık demesi benim için en büyük iltifattı :) Tarife gelince...



Malzemeler:
  • 2 yemek kaşığı sıvı yağ ya da tereyağ
  • 1 adet soğan
  • 2 su bardağı bezelye
  • 1-2 adet patates (büyükse 1, küçükse 2)
  • 1-2 diş sarımsak
  • Su
  • 1/2 subardağı süt ya da krema
  • Tuz
  • Karabiber
Yapılışı:
  • Soğan ve sarımsaklar yemeklik doğranır.
  • Sıvıyağ ya da tereyağında (ya da ikisinin karışımında) pembeleşene kadar kavrulur.
  • Ardından iri parçalar halinde doğranmış patates ve bezelyeler eklenir birkaç dakika kavrulur.
  • Ardından üzerini geçecek kadar kaynar su eklenir ve pişmeye bırakılır. (ben klasik düdüklüde 15 dakika tuttum)
  • Daha sonra blendır yardımıyla sebzeler ezilir.
  • Tekrar ocağa alınır, tuzu ve karabiberi eklenir, gerekirse su eklenir, kaynadıktan sonra 5-10 dakika daha kısık ateşte tutulur (iyice özleşmesi için.)
  • Süt ya da krema eklenip bir taşım kaynatılıp kapatılır.

Yorumlar

  1. Bu günlerdeki İzmir serinliğine iyi gider. Eline sağlık canım...

    YanıtlaSil
  2. Elinize sağlık patates hariç bu bizim mutfak okulunda yaptığımızın aynısı olmuş.Gerçekten çok lezzetli:)

    YanıtlaSil
  3. güzel olmuş canım bendede şu an bu çorba var pişti olmuşuz :)))biz şarapta koyduk ama
    benimde artık favori çorbalarımdan oldu ellerine sağlık
    sevgiler

    YanıtlaSil
  4. Mine, çok teşekkürler...

    Aylin, patatesi seviyorum çorbalarda, kıvam veriyor.

    Hande, sizin yaptığınız çorba da güzel görünüyor. Mevsim sebzeleriyle çalışınca pişti olmak kaçınılmaz :)

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar,
    Nette bu çorbanın tarifini ararken karşıma senin bloğun çıktı ve bir İzmirli olarak hemen bloğunu ziyaret etmek istedim. Ben Karşıyaka'dayım:)) Bu çorbayı da az sonra denemek üzere izninle tarifini not alıyorum canım. Bana da beklerim,
    Sevgiler...
    http://fatoscatadlar.blogspot.com/

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak