Yeşil İncir Reçeli



Aslında bu reçel 2-3 hafta önce yapıldı, araya giren diğer yazı ve işlerden dolayı yazılması bu zamana kaldı. Ham incir genelde nisan ve mayıs ayında bulunabiliyor, dolayısıyla bu yıl için belki biraz geç oldu ama seneye lazım olur :)

İncir reçelinin yapılması biraz zaman ve emek harcamayı gerektirse de bence lezzeti kesinlikle buna değer. Yıllar önce ilk yediğimde ne reçeli olduğunu anlayamamıştım, farklı bir tadı var, biraz kestane şekerini andırıyor. Pişerken eve harika bir koku yayılıyor. Bu reçelin yapımı biraz zahmetlidir,  ben de sizler için aşama aşama fotoğraflamaya ve püf noktalarını not almaya çalıştım. Umarım denemek isteyenlere yardımcı olur.

Malzemeler:
  • 1 kg taze incir
  • 1 kg toz şeker
  • 3-4 adet karanfil (isteğe bağlı)
  • 1 lt su
  • 1/2 limon suyu
Yapılışı:
  • İncirler yıkanır.
  • İncirlerin sapları uç kısmından hafifçe kesilir. (çok derin kesmeyin, pişerken dağılır)
  • Üzerine su ekleyip bir taşım kaynatın süzgüye alın soğusun.
  • Kaynatma işlemini 2 kez daha aynı şekilde tekrarlayın (toplam 3 kez kaynatılıp suyu dökülecek acısının çıkması için)



  • Son haşlamadan sonra elinizle hafifçe sıkarak incirlerin emdiği suyun çıkmasını sağlayın (acı olmaması için)

  • Sıkma işlemi sırasında incirler buruş buruş görünecek merak etmeyin tekrar suya girdiğinde bu görüntü düzeliyor.
  • 1 kg şeker ve 1 lt suyu ocağa koyun kaynamaya başladığında içine sularını sıktığınız incirleri ekleyin.
  • Yaklaşık 15 dakika kaynatın.
  • Limon suyunu ve karanfilleri ekleyin 4-5 dakika daha kaynatın.
  • Reçel henüz sıcakken kavanozlara döküp hemen ağzını kapatın ve kavanozu ters çevirin.  


  • Kavanozların üzerini sofra bezi tarzı bir örtüyle örtün (yoğurt mayalar gibi) ve bir gece ters durumda yerinden kıpırdatmadan bekletin, ondan sonra saklamak istediğiniz yere kaldırın. (bu şekilde kavanoz vakumlanmış oluyor)

Öneriler:

  • Kullandığınız kavanozların kapakları metal olmalı.
  • Her kavanozda su ve tane miktarının eşit olması için kavanoza önce taneleri sonra suyunu ekleyebilirsiniz.
  • Karanfil yerine kabuk tarçın da ekleyebilirsiniz.

Not:
  • Bu ölçülerle fotoğrafta gördüğünüz kavanozlardan 3 adet çıkıyor.

Yorumlar

  1. merhabalar bu ne kadar güzel bir blog böyle.Reçeliniz muhteşem görünüyor elinize sağlık..

    yemekkvakti.blogspot.com

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Aylin, çok teşekkür ederim güzel sözlerin için :)

    YanıtlaSil
  3. İncir reçelini çok sevmeme rağmen, ham İnciri Ankara'da bulamadığım için hiç deneme fırsatım olamadı doğrusu. Bir gün bir yerlerde görür isem tarifinizi mutlaka deneyeceğim. Ellerinize, emeklerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  4. Serap, Ankara'yı bilmiyorum ama İzmir dışında İstanbul'da görmüştüm. Bahar aylarında Ege'ye ya da İstanbul'a yolun düşerse bulabilirsin. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  5. İncir reçeli harika görünüyor en kısa zamanda deneyeceğim, paylaşım için teşekkürler...

    YanıtlaSil
  6. Gülten, umarım dener ve beğenirsin. Şimdiden kolay gelsin :)

    YanıtlaSil
  7. bu recelin tadina bakmis birisi olarak cok guzel oldugunu soyliyebilirim...ellerinize saglik...

    YanıtlaSil
  8. Eşim Egeli bu reçeli kayınvalidem çok güzel yapar. Sizin de ellerinize sağlık. takipteyim, bloguma beklerim:=)

    YanıtlaSil
  9. Buket istekli13 Ekim 2012 19:41

    Merhaba reçeliniz çok güzel gözüküyor.? Acaba soyuyor muyuz incirleri?

    YanıtlaSil
  10. Buket istekli13 Ekim 2012 19:41

    Merhaba reçeliniz çok güzel gözüküyor.? Acaba soyuyor muyuz incirleri?

    YanıtlaSil
  11. Yarin yapicam ilk defa deniyecegim insallah guzel olur

    YanıtlaSil
  12. Yarin yapicam ilk defa deniyecegim insallah guzel olur

    YanıtlaSil
  13. Nefis deneyeceğ,m en yakın zamanda , inciri bulmam gerek :) ellerinize sağlık banada beklerim , sevgiler, izlemedesiniz

    YanıtlaSil
  14. Ankarada bulamayan arkadaslar icin.Gazi Unv.Hastanesinin bahcesinde dekanligin onunde var yesil incir.

    YanıtlaSil
  15. merhaba incir aldım birazdan yapacağım sizin tarifinize göre .çok teşekkürler.umarım güzel olur ...

    YanıtlaSil
  16. İncir diyarının içinde olduğum halde ilk defa yapıcam... Sizin tarif tam bana göre en kısa zamanda sonucu yazarımm 😊😊😊

    YanıtlaSil
  17. İncir diyarının içindeyim ama ilk defa yapıcam çok hevesliyim bu tarif tam bana göre 😊😊😊

    YanıtlaSil
  18. hayatımda ilkez reçel yapıyorum o da meşakatli reçelden. İncirleri kendi ellerimle topladım.dün aksamdan beri uğrasıyorum şuan ocakta son 15 dksı kaldı çok heyecanlıyım umarım becermişimdir.tarif için çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Rica ederim umarım güzel olmuştur reçeliniz.

      Sil
  19. Merhaba, incirin kaynatma işlemi yapılıp suyu sıkılmış hali için mi ölçüler ? fotoğraftan öyle anladım ama emin olmak istedim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Esra Hanım evet kaynatıldıktan sonra tarttık.

      Sil
  20. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.Bu yeşil incir reçeli de aynen öyle.geçen yıl pazarda yeşil küçük incirleri görünce satan kadına bunları ne yapıyorlar diye sordum.O da reçel yapıldığını söyledi.2 kg aldım tarifini de aldım.Eve geldim işe koyuldum.önce yıkadım sonra epey bir uğraşla kabuklarını ince soydum.3 kez kaynattım ve süzdüm.kaynama süreleri 10 dak.son kaynamadan sonra iyice süzüldükten sonra 4 kg şekeri üzerine döktüm ve 3 saat öyle bekledi sonra kaynattım ben reçeli katı kıvamlı sevdiğimden nolmalden biraz fazla kaynatarak hem suyunu biraz fazla çektirdim.istediğim bal kıvamına gelince soğumaya bıraktım.bu sene yeni tarif aldım soymadan saplarını kesip iğneyle birkaç delik attım ve bir gece suda beklettim bir defa kaynattım süzdüm tekrar kaynattım süzdüm ve elimle tek tek sıktım ve suyunu cıkardım üzerine 4 kg şeker döktüm 3 sat bekletim ve kaynattım .nefis bir reçel oldu.umarım sizinde olur.

    YanıtlaSil
  21. Her yiğidin bir yoğurt yiyişi vardır.Bu yeşil incir reçeli de aynen öyle.geçen yıl pazarda yeşil küçük incirleri görünce satan kadına bunları ne yapıyorlar diye sordum.O da reçel yapıldığını söyledi.2 kg aldım tarifini de aldım.Eve geldim işe koyuldum.önce yıkadım sonra epey bir uğraşla kabuklarını ince soydum.3 kez kaynattım ve süzdüm.kaynama süreleri 10 dak.son kaynamadan sonra iyice süzüldükten sonra 4 kg şekeri üzerine döktüm ve 3 saat öyle bekledi sonra kaynattım ben reçeli katı kıvamlı sevdiğimden nolmalden biraz fazla kaynatarak hem suyunu biraz fazla çektirdim.istediğim bal kıvamına gelince soğumaya bıraktım.bu sene yeni tarif aldım soymadan saplarını kesip iğneyle birkaç delik attım ve bir gece suda beklettim bir defa kaynattım süzdüm tekrar kaynattım süzdüm ve elimle tek tek sıktım ve suyunu cıkardım üzerine 4 kg şeker döktüm 3 sat bekletim ve kaynattım .nefis bir reçel oldu.umarım sizinde olur.

    YanıtlaSil
  22. yeşil incirden reçel yapıldığını duydum fakat tadını bilmiyorum merak ediyorum nasıl bir tadı var bir gün mutlaka yapmak istiyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Markette hazır olarak da buşabilirsiniz önce bu şekilde tadıp beğenirseniz yapmanız daha iyi olabilir :)

      Sil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Fırında Akya Balığı

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak