Meyve Soslu Haşhaşlı Kek



Bugün paylaşacağım tarif de Melike'ye ait. Sağolsun yeni tarifiyle blogu renklendirmeye devam ediyor. Ne kek ne şerbetli tatlı olan bu tatlı üzerindeki sosla değişik ve hafif lezzetleri sevenlere hitap edecek diye düşünüyorum. Birçok tatlıya göre yapımı da pratik. Tarif ve fotoğraf için teşekkürler Melikecim :)

Malzemeler:

Kek için:
  • 3 yumurta
  • 1 su bardağı şeker
  • 1 su bardağı süt
  • 1 su bardağı sıvıyağ
  • 1 su bardağı  haşhaş
  • 2 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
Şerbeti için:
  • 1,5 su bardağı su
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 1-2 damla limon suyu
Sos:
Yapılışı:
  • Yumurta ve şeker çırpılır, ardından süt, sıvıyağ ve haşhaş eklenir karıştırılır.
  • Kabartma tozu vevanilya eklenmiş un, sıvı karışıma yavaş yavaş eklenir.
  • 175-180 derecede pişirilir.
  • Kek pişerken diğer yanda şerbeti hazırlayın.
  • Kek fırından çıktıktan sonra 10 dakika kadar dinlendirin, ılıdıktan sonra üzerine şerbeti dökün.
  • En üste de üzerindeki tarife göre hazırlanan meyveli sosu ekleyin.
Öneri:
  • Kekle meyveli sos arasına krem şanti ya da muhallebinin de yakışacağını düşünüyorum.

Yorumlar

  1. harika görünüyor ellerine sağlık canım haşhaşlı tatları seviyorum

    YanıtlaSil
  2. Arkadaşınızın ellerine sağlık. Haşhaşlı kek benim de sevdiğim lezzetlerden ama; soslusunu hiç denemedim. Sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. Canım, senin gibi eli lezzetli bir ustadan böyle güzel övgüler duymak beni onurlandırıyor, asıl bunca güzel paylaşımın için ben teşekkür ederim.
    Keke gelince.. dediğin gibi çok hafif bir lezzet.Ben kahvaltı sonrası sundum ama çayın yanında ya da akşam yemeği sonrasında da çok ağır kalmayacağını düşünüyorum.Meyveli sosu pişirirken yayılan koku muhteşem..
    umarım izleyicilerinde dener, beğenir ve güzel yorumlarını paylaşırlar.

    YanıtlaSil
  4. Hande, o zaman bunu da denemelisin :)

    Serap, çilek ve ahududan hoşlanıyorsan bu sosu da seversin sanırım :)

    Melike, tekrar söylüyorum çok mütevazisin :) hem yorumlarınla hem tariflerinle kesinlikle bloga renk katıyorsun :)

    İzmir'den sevgiler...

    YanıtlaSil
  5. Hımmm haşhaşlı ve meyveli çok leziz. Ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak