Fırında Sebzeli Levrek


Balık en sevdiğim yemeklerden biridir, ne kadar sık yesem bıkmam sanırım. Küçük balık, büyük balık, kızartma, fırınlanmış hiç fark etmez balık olsun yeter :) Tokken bile yiyebilirim :) Pişerken yayılan kokuya  bayılıyorum. Siz de benim gibi balıkseverseniz bu tarifi eminim beğenirsiniz. Balığın sosunda pişen sebzeler de çok lezzetli oluyor. Rengareng görüntüsünü de seviyorum. Bu kadar reklamdan sonra gelelim tarife :)

 

 Malzemeler:
  • 4 adet levrek
  • 1-2 adet soğan
  • 1 adet patates
  • 1 adet havuç
  • 1 adet kırmızı biber
  • 1-2 adet yeşil biber
  • 1-2 dal biberiye (isteğe bağlı)
  • 1-2 adet defne yağrağı (isteğe bağlı)

Sos için:

  • 5-6 adet sarımsak
  • 1-2 yemek kaşığı zeytinyağı
  • 1 adet limon
  • Tuz

Yapılışı:

  • Ayıklanan ve temizlenen balık süzgüye alınır, suyunun süzülmesi beklenir.
  • Diğer tarafta soğan, patates, havuç ve biberler iri parçalar halinde doğranır.
  • Biraz tuz, defne yaprağı ve biberiye eklenir.
  • Zeytinyağı eklenip karıştırılır.
  • Ezilmiş sarımsak, tuz ve limon suyu ile hazırlanan  sos balığın içine ve dışına sürülür. (balığın dış yüzeyine bıçakla ufak çizikler atabilirsiniz sosu içine alması için)
  • Yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine balıklar dizilir, kenarlarına sebzeler yerleştirilir.

Notlar:

  • Ben balığın sosuna karabiber, kekik gibi baharatlardan da ekliyorum, deneyebilirsiniz.
  • İsterseniz aynı şekilde hazırlayıp fırın poşetinde ya da tavada da pişirebilirsiniz.

Yorumlar

  1. Pişimi ve hafifliği ile çok güzel bir tarif, oldukça sağıklı olduğunu da eklemeliyim, haftada bir gün balık yenmesini tavsiye ediyorum, hele ki böyle lezzetli yapılırsa :) ellerinize sağlık

    YanıtlaSil
  2. Deniz hanım, yaz sezonu hariç biz bu tavsiyenize uyuyoruz :) sevgiler...

    YanıtlaSil
  3. annemin üzerene bu taeifi alop yaptım gerçekten mükemmel kızım eşim çok seviyoruz :)

    YanıtlaSil
  4. kaç derece fırında ne kadar pişirileceğini, ve fırını önceden ısıtıp ısıtmamamız gerektiğini de yazsaydınız çok iyi olurdu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önceden ısıtırsanız pişme süresi düşer, ısıtmazsanız da sorun olmaz. 200 derecede üzeri kızarana kadar pişirin (pişme süresi fırına göre değişebilir, benim fırınımda 40 dakika kadar sürüyor)

      Sil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Sarmaşık Kavurması

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak