Sarmaşık Kavurması

Sarmaşık Kavurması

Sarmaşık,Ege'mizin güzel otlarından sadece bir tanesi... Faydaları saymakla bitmiyor,  tansiyon, kolestrol ve üreyi düşürme, iştah açma, hazmı kolaylaştırma gibi pek çok özelliği var. Mayıs ayının sonlarına kadar pazarlarda bulunabiliyor.

Sarmaşık Kavurması

 

Malzemeler:
  • 1 demet sarmaşık otu
  • 1 adet soğan
  • Zeytinyağı
  • Tuz, karabiber
 Yapılışı:
  • Sarmaşıklar yıkanır, sap kısımları kesilir.
  • Taze kısımları elle kırılır (bıçakla kesilince acı oluyor).
  • Zeytinyağında yemeklik doğranan soğan kavrulur, ardından sarmaşıklar eklenir.
  • Çok az su ekleyip kısık ateşte ot yumuşayana kadar pişirilir.
  • Suyunu çektikten sonra tuz ve karabiberi eklenir.
  • Bu aşamadan sonra üzerine yumurta kırılabilir, sarımsaklı yoğurt eklenebilir ya da sade de yenebilir.
Not:
  • Kuru soğan yerine taze soğanın ya da pırasanın yeşil kısımları da eklenebilir.
  • "Acı ot" olarak da bilinen sarmaşığın kendinden acı bir tadı olduğunu da belirtmek gerekir.
  • Pişirirken mümkünse metal kaşık değdirmeyin (acılığı daha da artırıyor), tahta kaşıkla ya da sallayarak karıştırın.
  • Tuzunu mutlaka ot piştikten sonra ekleyin, baştan konursa acı olur.

Yorumlar

  1. Merhaba bende yapıyorum ve gerçektende tahta kaşıkla yapmak gerekiyor çünkü diğeri acılık veriyor. Ben yumurtada kırıyorum.Elinize sağlık.Sevgiler

    YanıtlaSil
  2. Teşekkürler Mine Hanım, sizin de elinize sağlık.

    YanıtlaSil
  3. (bıçakla kesilince acı oluyor)(acılığı daha da artırıyor)

    Bu iki parantez içini bilmediğim için, seneler önce yaptığımda yiyemeden dökmüştük :) Blogu niye geç açıyorsunuz kardeşim alla alla :)

    YanıtlaSil
  4. Bilseydim daha önce açardım :))

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar arkadaşım,
    sarmasık kavurması yemesem yaşayamam herhalde acı tadını çok seviyorum özellikle köy yumurtasıyla nefis oluyor birde tabi zeytinyağı eğer acı gelirse sarmasık üzerine biraz çökelek serpiştirebilirsin..
    Ellerine sağlık......
    Bu arada 23 nisan da izmir li blogcular buluşuyor bize katılmak istermisin...

    YanıtlaSil
  6. Merhaba, haklısın köy yumurtası ile çok daha lezzetli olur. 23 nisan buluşmasına katılmak isterdim, ama o gün için önceden bazı planlar yapmıştım. Umarım bir sonraki buluşmada görüşürüz :)

    YanıtlaSil
  7. keşke sarmaşık hakkında da bilgi verseydiniz. ben egeli değilim. sarmaşık nedir ne değildir bilmiyorum. ve merak ediyorum ne olacak şimdi... bu arada sitenizi ilk kez ziyaret ettim. hoş bir site. ellerinize sağlık...ziyaretçi :))

    YanıtlaSil
  8. Sevgili ziyaretçi :) sarmaşık bildiğim kadarıyla sadece Ege'de bulunan bir ot. Yazıda fotoğrafı var zaten, burada mevsiminde her pazarda bulunur ve bilmeyenler için otların adını da yazarlar genelde ya da satan teyzeler anlatır. Umarım Ege'ye yolunuz düşer, çeşit çeşit otlardan yapılan salataları ve yemekleri yerinde tatma şansınız olur.

    YanıtlaSil
  9. Sarmaşık hiç yememiştim, anladığım kadarıyla hoş bir lezzet, bulabilirsem bende denemek isterim, teşekkürler paylaşım için...

    YanıtlaSil
  10. biz bu otu taze soğan ve kuru soğan karışımıyla kavurup pişmesine 5 dk kala da biraz salça ekleyip sonrada üstüne yumurta kırarak yapıyoruz. İzmir Tire den

    YanıtlaSil
  11. Lale hanım, bence de en azından bir kere denemeli :)

    Erdem bey, dediğiniz şekilde hiç denemedim, ama eminim güzel oluyordur, aklımızda olsun. Paylaşım için teşekkürler. Tire'ye sevgiler.

    YanıtlaSil
  12. evet ege yöresinin belkide en önemli otudur sarmaşık. her yıl mart ortasını iple çekerim zamanı gelsin diye. çıktığı anda da her hafta dağlara toplamaya giderim. toplaması gerçekten büyük zevk. ilk defa tadanlar genelde hoşlanmasalarda bizler için hayatımızdaki en önemli lezzet sarmaşıktır. izmir torbalı dan.

    YanıtlaSil
  13. Bence cok guzel oluyo hatta birazdan yapacgm kendi ellermle topladim daglardan biraz erken cikti bu sene ama lezzeti ayni hc bir seye degisilmez

    YanıtlaSil
  14. ben diyarbakırda bile bulmuştum hemde operasyondayken millet bilmediği için fazla gezmeme gerek kalmamıştı şimdi balıkesirdeyim ve burada da var ama TİREYE göre körpe kalıyo olsun tadı damağımda ama geçenlerde zamanında sattığım sarmaşığı para verince ağlamaklı oldum

    YanıtlaSil
  15. Ellerinize sağlık.Dün akşam tarifinize bakarak yaptım.Ben yumurtalı denedim. sonuç mu mükemmel bir lezzet.

    YanıtlaSil
  16. taze soğanı nasıl ekliyoruz yardımcı olur musunuz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı şekilde tarifte kuru soğan konan aşamada koyup hafifçe kavurabilirsiniz. :)

      Sil
  17. Yeni bir Egeli olarak ilk defa bugün yoğurtla denedim ve güzel oldu tavsiye ederim

    YanıtlaSil
  18. Paylasim icin tesekkurler. Ayrica ot bulunca yiyiverin akideslee

    YanıtlaSil
  19. Pazarcı biraz haşla dedi.Haşladım kavurdum baya acı nır tadı var yenmesinde sakınca varmıdır.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Düşüncenizi paylaştığınız için çok teşekkürler!

Bu blogdaki popüler yayınlar

Patates Buğulama

Fırında Akya Balığı

Ege Usulü Zeytinyağlı Kabak